Telenor innebär frustration

Annons

Vet att man inte ska skriva när man är irriterad men ibland går det inte att låta bli. Bytte från Telia till Telenor för en vecka sedan men har ännu inte fått mobilsurfen att fungera.

Skälet till att jag bytte från Telia var att täckningen var för dålig. Ingen 3G och samtalen bröts ofta. Högst irriterande. Och enligt Telias kundtjänst har de inga planer på att bygga ut nätet där jag bor. Dags att byta bolag. Och Telenor har fungerat här på gården.

Beställde därför Telenors kontantkort och porterade mitt nummer från Telia för en vecka sedan. Vanliga samtal fungerar hyfsat, men jag har inte någon 3g-mottagning. Har lyckats komma fram till kundtjänst en gång (vanligen står det bara på hemsidan att köerna är långa – försök senare. Och ringer man ändå finns inte ens ett köalternativ. Bara ett långt meddelande som svarar på frågor jag inte är intresserad av – följt av av fyra alternativ men ingen möjlighet att tala med en människa.)

Annons

När jag kom fram hamnade jag först i en lång diskussion om 3G-täckning. Till slut fick jag kundtjänsten att förstå att jag inte har mobilsurf överhuvudtaget. Inte inne, inte ute, inte på gården och inte ens inne i stan. Då fick jag rådet att starta om telefonen och återkomma om det inte fungerade. Det fungerar inte, och inte heller Telenors kundtjänst.

Emma tillhör förhoppningsvis inte de skarpaste knivarna i Telenors besticklåda.
Emma tillhör förhoppningsvis inte de skarpaste knivarna i Telenors besticklåda.

Och sedan Emma på Telenors hemsida…

– Mitt mobilsurf fungerar inte.
– Jag försöker gärna hjälpa dig om du har problem. Utveckla gärna din fråga så skall jag göra mitt bästa för att hjälpa dig.
Du kanske vill ha hjälp med:
Ditt mobila bredband
Att skicka mms
Att ta emot mms

– Jag kan inte använda mobilsurf.
– Jag är inte säker på om jag förstår dig. Jag lär mig hela tiden nya frågeställningar, prova därför gärna att ställa en ny fråga till mig.
– Hur kommer man fram till kundtjänst?
– Vår Kundservice når du kostnadsfritt på nummer 020-222 222 när du befinner dig i Sverige. Är du utomlands ringer du +46 708 222 222. Du betalar som ett vanligt samtal till Sverige från landet du befinner dig i. Kundservice har öppet vardagar 08-21 och helger samt röda dagar 09-17.
– Men det går inte att komma fram till kundtjänst.

– Vår Kundservice når du kostnadsfritt på nummer 020-222 222 när du befinner dig i Sverige. Är du utomlands ringer du +46 708 222 222. Du betalar som ett vanligt samtal till Sverige från landet du befinner dig i. Kundservice har öppet vardagar 08-21 och helger samt röda dagar 09-17.
– Kundtjänst svarar ju inte!
– Telenors Kundservice för telefoni har öppet vardagar 08-21 och helger samt röda dagar 09-17. Här intill hittar du våra kontaktuppgifter.
– Finns det någon människa som jobbar hos er eller är alla sjukskrivna efter midsommar?
– Telenors Kundservice för telefoni har öppet vardagar 08-21 och helger samt röda dagar 09-17. Här intill hittar du våra kontaktuppgifter.
– Hur reklamerar jag mitt kontaktkortsabbonemang?
– Jag förstår att din fråga gäller ett ångrat köp. För att få rätt hjälp med ditt ångrade köp så måste jag be dig kontakta återförsäljaren du gjort köpet hos. Har du gjort köpet via Kundservice eller Telenor First så kontaktar du mina kollegor på Kundservice på nummer 020-222 222 så hjälper dom dig.
– Ångrat och ångrat, ni levererar inte det jag betalar för OCH DET GÅR INTE ATT KOMMA FRAM TILL KUNDTJÄNST!
– Vår Kundservice når du kostnadsfritt på nummer 020-222 222 när du befinner dig i Sverige.
– Hej då Emma, jag tror inte vi kommer längre här.
– Jag är inte säker på om jag förstår dig. Jag lär mig hela tiden nya frågeställningar, prova därför gärna att ställa en ny fråga till mig.
– Hej då.
– Hej då! Hoppas att vi ses snart igen.

Annons

Kommentera