Ibland är jag bara en missnöjd konsument

Annons

I somras skaffade jag en ny dator trodde jag. Men efter en osannolik räcka av missöden bestämde jag mig för att returnera den. Jag har kvar min tio år gamla istället.

Annons

7 reaktioner till “Ibland är jag bara en missnöjd konsument”

  1. Jag känner igen din historia då jag för några år sen bestämde att gå över till Mac som de flesta i min familj redan hade så jag skulle få kunnig hjälp om något skulle haka upp sig vid användandet. Beställde Dummiesböcker från Amazon för att ha vägledning vid bytet från PC till Mac. Köpte en på Elgiganten i närheten och fick hjälp av en Macexpert att sätta upp den. När jag skulle använda den började en grön ring snart att snurra. När jag försökt ett antal gånger kontaktade jag supporten, som förgäves försökte hjälpa mig. Den gröna ringen snurrade snart igen Jag hänvisades till seniorsupporten, som också gav upp efter ett tag. Jag började känna mig stressad och slutkörd efter att ägnat flera dar åt datorn och långa samtal med supportfolk. Frågade seniorsupporten om jag kunde få ersättning för allt besvär jag haft och tid som lagts ner innan jag bytte till ett annat ex på Elgiganten. De svarade också mig att det var inte deras policy och vägrade ge mig någon som helst kompensation. Då bestämde jag att bara lämna tillbaka Macen. Fick i och för sig pengarna tillbaka. Sen köpte jag en begagnad företagsdator via Inrego, som jag sedan dess använt utan problem. Böckerna delade jag ut i släkten.

    Man blir häpen över Apples kundovänliga uppträdande. De lever fortfarande kvar i tider där de var gudar. Men det går nog mot sitt slut när det här beteendet sprider sig bland folk.

    1. Jag tänker att det rimligen borde vara sällsynt att de levererar defekta produkter. Och då skull det inte kosta så mycket att hålla kunderna på gott humör. Om de har dålig koll på vad som levereras kan man förstå deras inställning – men det bådar inte gott för framtiden.

  2. Fniss! Jag övergav alla appelprodukter för ganska länge sedan. Det var när de erkände att hade pysslat med programmerat åldrande på sin musikmaskin och numera fattar jag inte hur alla dessa människor, som envisas med att köpa djävligt dyra telefoner med en skärm som spricker bara man tittar på lite ilsket på den, tänker.

    ps! upplever HP:s grejer som prisvärda och nu förtiden är windowsmaskinerna inte fullt så irriterande mycket sämre än macarna som de var. Iallafall om man inte tvingas använda typ powerpoint (suck! min arbetsgivare har standardiserat vad vi får använda).

    1. Jag hade PC en period men tröttnade pga allt jobb med att leta upp och installera nya drivrutiner för varenda enhet. Men det är förhoppningsvis enklare nu för tiden.

      1. Det är lättare, men det är absolut ingen dröm. Du kommer ha jobbigt med att byta digitalt ekosystem dessutom. Lycka till!

Kommentera