Hej Telenor, jag undrar hur jag ska bära mig åt för att göra en felanmälan hos er?
Mitt bredband fungerar bara ibland och jag har försökt ringa er kundtjänst. Jag får då veta saldot på mitt kontantkort och får sedan fyra alternativ:
1. Vill du veta ditt saldo?
2. Bra att veta inför utlandsresan.
3. Inställningar för Eurovoice.
4. Vill du beställa puk-kod?
Jag väntar då kvar för att få tala med någon människa hos er på Telenor – men då säger den automatiska rösten att ni inte uppfattat mitt svar och börjar repetera ovanstående fyra punkter.
Vilket av ovanstående alternativ ska jag välja om jag vill felanmäla mitt bredbandsabonnemang?
Förstår att ni har mycket att göra med alla säljsamtal som ni ringer, men skulle ni inte kunna kosta på er en telefonkö åtminstone?
Vänliga hälsningar
// Anders Möller
Efter fyra mejl lyckades jag till slut få ett nytt telefonnummer. Ett nummer so fungerade. Och där var supporten faktiskt fantastiskt trevlig. Efter tre samtal fungerar mitt internet igen. Tyvärr inte lika bra som tidigare. Men efter några dgar är man nöjd med det lilla.